Sa presupunem ca mergi la un interviu si vrei sa lasi o buna impresie. Trebuie stiut faptul ca cei din jur isi formeaza 90% din opinia despre tine in primele patru minute, din care intre 60 si 80% din impactul pe care il produci este reprezentat de limbajul non-verbal.
Iata cinci reguli de aur pentru a face o buna impresie la un interviu:
1 Intrarea
Intrarea ta spune celorlalti cum te astepti sa fii tratat. Cand receptionistul iti da unda verde sa intri, mergi fara ezitare. Nu sta in fata usii ca un elev obraznic care asteapta sa se vada cu directorul. Persoanele care nu au incredere in ele sovaie inainte de a intra in biroul intervievatorului.
2 Strangerea de mana
Tine-ti palma dreapta si returneaza aceesi presiune pe care o primesti. Lasa persoana cealalta sa decida cand sa termine strangerea de mana si niciodata sa nu intinzi mana peste un birou. De altfel, este de dorit sa utilizezi numele intervievatorului de doua ori in primele 15 secunde.
3 Cand te asezi
Daca esti invitat sa stai intr- zona informala din biroul celui care iti ia interviul, precum o masa de cafea, acesta este un semn pozitiv deoarece 95% din respingeri sunt facute din spatele unui birou. Daca te asezi pe o canapea, asigura-te ca stai pe marginea ei, pentru a evita o pozitie nefireasca in care nu ai putea sa iti controlezi corpul si gesturile.
4 Gesturile tale
Oamenii care sunt calmi si isi controleaza emotiile, folosesc gesturi calme, deliberate. Persoanele cu o buna pozitie sociala folosesc mult mai putine gesturi decat oamenii obisnuiti. Acesta este un truc vechi de negociere – persoanele cu putere nu trebuie sa gesticuleze mult. Imita-i gesturile celeilalte persoane atunci cand este cazul.
5 Iesirea
Daca ai lucruri de strans de pe birou fa-o in liniste, nu intr-un mod repezit, ca si cum ai vrea sa pleci mai repede. Atunci cand pleci nu uita sa asezi scaunul pe care ai stat. De asemenea, fii atent la miscarile pe care le faci in drum spre usa, deoarece miscarile tale pot fi analizate ulterior pe camera ascunsa.