Snapchat și PETA
Pentru cei care nu știu, Snapchat este o aplicație mobile care a devenit virală anul trecut. Permite trimiterea unor imagini, în special, dar și mici clipuri video, care pot avea câteva editări, către anumiți destinatari. Ce face specială această aplicație? Dezvoltatorii ei s-au gândit că trimiterea acestor semnale să se facă pentru o anumită perioadă de timp. Practic, stabilești câteva secunde în care destinatarul va putea să vadă ce ai trimis. Ulterior, această dispare.
PETA (People for Ethical Treatment of Animals) este una dintre cele mai cunoscute organizații din întreaga lume care luptă pentru protecția animalelor și evitarea abuzurilor. Organizația pentru drepturile animalelor a fost fondată acum 35 de ani și a avut numeroase campanii în diferite zone ale lumii, deși activitatea principală se desfășoară în Statele Unite ale Americii. Se remarcă prin campaniile neconvenționale și metodele inovative de promovare.
Una dintre cele mai recente campanii se referă la animalele de casă care sunt ținute iarna în frig: câinii în lesă, pisicile care sunt ținute de stăpânii acestora afară și nu numai. Pentru a atrage atenția asupra modului în care sunt afectate aceste animale, în special asupra riscurilor de hipotermie și deshidratare, dar și altele precum degerăturile care pot duce la pierderea funcționalității și chiar a unor părți ale corpului, au realizat o campanie prin intermediul Snapchat.
Cum au îmbinat tema aleasă și noua aplicație mobile?
Activiștii și nu numai au fost îndemnați să meargă afară, să își facă un selfie, să afișeze geofiltrul cu temperatura și să adauge anumite capturi text cu mesaje specifice (de exemplu, Câinii nu sunt dovada Erei Glaciare). Este o metodă simplă. Desigur, au pus și niște premii la bătaie sau cadouri 2.0 și nu numai gratuite pentru cei care făceau o captură de ecran a mesajului transmis, dar ceea ce mi-a atras atenția a fost cu totul altceva.
Au avut curaj să folosească (pentru un scop non-profit) o aplicație mobile mai greu de utilizat în marketing. Atât acțiunea, selfie-ul, cât și timpul de scriere a mesajului sprijineau timpul redus de existență a imaginilor de pe Snapchat. Practic, într-un minut, făceai selfie-ul, îl trimiteai, era citit și dispărea dovada, dar era deja citită.