SEO (Search Engine Optimization) se ramifică in doua subcomponente: SEO On Page si SEO Off Page, iar ambele sunt necesare pentru a stii cum sa faci SEO unui site nou.
Cea dintai se refera la modalitatile de optimizare pe care le poti utiliza in cadrul site-ului pentru a avea o pozitionare mai buna. Tehnicile de SEO Off Page reprezinta tehnicile din afara site-ului, blog marketing, inscrierea de articole, social networking, care, de asemenea, iti maresc traficul pe site.
Pentru a stii cum sa faci SEO unui site nou e necesar sa cunosti tehnicile de baza. Titlul unei pagini este un factor SEO important care trebuie sa contina cuvantul sau cuvintele cheie ale paginii. Se recomanda ca aceste cuvinte sa fie specifice, nu generale.
De exemplu, daca doresti sa faci SEO unui site de incaltaminte, nu folosesti doar sintagma cheie ,, ghete ieftine’’, ci utilizezi ,, ghete de piele ieftine’’ sau ,, ghete de piele dama’’ pentru a avea mai multe sanse ca site-ul tau sa fie gasit mai usor. In continuare, meta descrierile reprezinta un alt element esential pentru a stii cum sa faci SEO, fiindca aici pot fi adaugate cuvintele cheie relevante. Revenim la exemplul anterior, cel cu ghetele, iar o meta descriere pentru cuvantul cheie ales este ,, Aceste ghete de piele ieftine reprezinta solutia ideala pentru confortul piciorelor tale.’’
In meta taguri vom insera cuvintele cheie din meta descriere. Asadar, meta tagul va contine termenii urmatori: ghete de piele ieftine, solutia ideala, confortul picioarelor. Pentru a stii cum sa faci seo unui site este nevoie si de inspiratie pentru a alege cele mai potrivite cuvinte cheie. URL-ul joaca un rol important in optimizarea unui site nou. Pentru a stii cum sa faci SEO trebuie sa stii ce fel de URL are site-ul tau.
Dacă site-ul are un URL optimizat, atunci este ideal să adaugi în URL cuvintele cheie relevant, putand renunta la prepozitii și/sau conjunctii. URL-uri scurte sunt mai eficiente pentru motoarele de cautare, dar nu sunt singurele care influenteaza pozitionarea. Partea de continut a site-ului trebuie sa fie de calitate si autentica. Densitatea cuvantului cheie trebuie sa fie intre 2-5%, dar incearca sa nu il folosesti in mod excesiv. Utlizează tag-urile h1, h2, h3, cel mai important fiind tag-ul h3.
Când vei insera o imagine, vei alege un nume relevant si vei utiliza textul ALT pentru a descrie imaginea. Aceste tehnici si formatii iti vor fi de ajutor si vei invata cum sa faci SEO unui site nou.
Dar nu uita ca niciodata nu stii tot si mereu apar lucruri noi, iar tu trebuie sa fii la curent cu tot ce se intampla in acest domeniu. Informatia a devenit cea mai importanta resursa, iar inspiratia cea mai buna tehnica.