Ai avut un an 2015 bun sau mai putin bun si iti pregatesti strategia de promovare online in afaceri pentru 2016.
Iti propun sa acorzi 2 minute acestui articol, care te va ajuta sa iti stabilesti o strategie de promovare online pentru afacerea ta astfel incat sa ai mai multe vanzari si implicit un profit mai mare.
Comertul electronic in Romania se dezvolta de la an la an cu o rata intre 15-20%, acest lucru presupune mai multi concurenti insa si mai multe persoane care cumpara online.
Intotdeauna o strategie de marketing se bazeaza pe minim doua canale de promovare , mai jos iti prezint 5 canale de promovare online.
1. Search engine optimization (SEO)
SEO este cunoscut drept o metoda ieftina si care iti mentine website-ul pe prima pagina in Google pe termen lung. Vremea afacerilor de tip “dau un tun si gata” a apus de mult, in prezent, afacerile au nevoie de timp pentru a se dezvolta.
Daca ai cunostinte despre SEO, poti sa continui sa citesti articole de pe internet si sa lucrezi la optimizarea site-ului tau. Daca nu stii sa faci optimizare SEO mai multe detalii poti gasi aici.
Nu intamplator am ales SEO ca prim canal de promovare online, daca ai un buget mic raportul calitate-pret este foarte bun, deoarece esti pe prima pagina pentru cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta, oamenii te vor cauta pentru a cumpara produsele sau serviciile tale.
Sa iti dau un exemplu, sa zicem ca ai un website de inchirieri masini si ai sediul in Bucuresti, cand cineva cauta “inchirieri masini bucuresti” va gasi site-ul tau, te va suna sau iti va trimite un mail pentru a cere mai multe detalii si a cumpara de la tine.
2. Google Adwords
Acest canal de promovare online este ideal in cazul in care ai un buget mare si iti doresti clienti rapid pentru afacerea ta. Astfel, poti seta un grup de cuvinte cheie, un anunt si poti porni campania de promovare.
Pentru o analiza corecta a oportunitatii investitiei in Adwords iti recomand sa utilizezi Google Keyword Tools pentru a afla care este costul pe click.
Un exemplu este urmatorul, daca costul pe click este 1 leu, iar rata de conversie este de 1%, inseamna ca trebuie sa investesti, in meie, 100 de lei pentru ati cumpara un client. Iar daca tu vinzi produsul cu 50 lei iar pe tine te costa 100 lei promovarea, nu este eficient. Insa daca tu vinzi produsul cu 1.000 lei atunci este in avantajul tau.
De asemenea, ai optiuni de display, campanii dinamice, remarketing si altele. Pentru o campanie Adwords eficienta iti recomand sa apelezi la o agentie.
3. Facebook Ads
Daca totusi ai un buget mediu, ai putea sa il imparti intre Facebook Ads si alt canal de promovare, de ce? Tocmai ce iti ziceam mai sus ca o strategie de marketing eficienta se bazeaza pe minim 2 canale de promovare.
Acest canal te ajuta sa iti vinzi rapid produsele sau serviciile la un cost relativ scazut. Iti ofera posibilitatea de a targeta oameni in functie de interese, sex, zona si altele.
De exemplu, sa zicem ca ai un magazin fizic de pantofi de dama in centrul Brasovului si vrei sa iti vinzi produsele. Astfel, vei targeta in mod special zona centrala a Brasovului, persoanele de sex feminine si persoanele care sunt interesate, totodata, de pantofi, fashion etc.
De asemenea, Facebook Ads iti permite sa creezi o legatura pe termen lung cu fanii tai.
4. E-mail marketing
Aceasta metoda de promovare online te poate costa exact 0 lei, insa ai nevoie de trafic pe website-ul tau si de o strategie buna pentru a atrage useri sa se inscrie la newsletter-ul tau. Iti recomand pentru inscrierea in newsletter-ul tau sa oferi ceva la schimb, e-book, reduceri, acces la un eveniment etc.
Oamenii au nevoie de un stimulent pentru a trece la actiune. Urmeaza in strategia ta de promovare online modelul AIDA.
A – Atentie, atrage atentia cu un detaliu putin stiut despre produsul sau serviciul tau.
I – Interes, creeaza o relatie cu potentialul tau client, starneste-i interesul sa afle mai multe.
D – Dorinta, prezinta-i beneficiile produselor sau serviciilor tale
A – Actiune, suna-l pe client si intreaba-l daca doreste sa cumpere de la tine.
Desigur, mai ai si varianta prin care poti cumpara o baza de date, insa fi atent la conditiile referitoare la privacy.
Totodata, in functie de nisa de business poti trimite intre 1 – 12 mail-uri pe luna potentialilor tai clienti.
5. Anunturi
Ca si metoda de promovare online precedenta te poate costa exact 0 lei. Te costa doar timpul petrecut pentru crearea si postarea anuntului.
Iti sugerez sa postezi un anunt simplu in care prezinti avantajele produselor sau serviciilor tale, poze sugestive si neaparat numarul de telefon.
De asemenea, ai in vedere ca poti sa platesti anunturi premium care iti pozitioneaza anuntul tau in topul cautarilor pentru cuvinte referitoare la afacerea ta.
Sper ca poti extrage din acest articol 2 canale de promovare online care sa te ajute sa iti cresti profitul in anul 2016.
Daca ti-a placuta acest articol, te rog sa dai un share.